Niepubliczny Punkt Przedszkolny "
Akademia Małego Europejczyka" otwarcia jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 6:30 – 16:30 przez 12 m-cy w roku. Jedynie w okresie wakacji przez dwa tygodnie przedszkole jest zamknięte.
Akademia Małego Europejczyka oferuje dzieciom następujące zajęcia:
- zajęcia dydaktyczne przy zastosowaniu tablicy interaktywnej oraz iPadów z edukacyjnymi aplikacjami dla dzieci
- język angielski – pięć godzin tygodniowo
- rytmika - dwa razy w tygodniu
- brudne zabawy - raz w tygodniu
- akademia małego kucharza – raz w tygodniu
Akademia Małego Europejczyka działalność edukacyjną opiera na podstawie programowej MENiS. Dodatkowo placówka wykorzystuje nowoczesne osiągnięcia dydaktyki i nowatorskie rozwiązania w oparciu o programy:
Program kinezjologii edukacyjnej opracowany na bazie założeń nowozelandzkiej metody „Jumping Beans”
Dzieci przyswajają wiedzę podczas specjalnych ćwiczeń gimnastycznych, które jednocześnie stymulują dwie półkule mózgu dziecka. Program jest opracowany dla dzieci od 6 tygodnia życia do 6 roku życia. Zajęcia odbywają się
pod okiem specjalnie wyszkolonych nauczycieli, w specjalnej salce gimnastycznej wyposażonej w specjalistyczny sprzęt dla dzieci (drabinki, tunele, podwieszane bujawki, materace, wałki itp.).
Metoda naturalna nauki czytania i pisania, której twórcą jest Brian Cutting
Naturalna metoda języka to nauka słuchania, mówienia, czytania i pisania poprzez zabawę i twórcze działania. Towarzyszy jej stale dziecięca aktywność twórcza. Dlatego ta metoda jest odbierana nie tylko jako
uczenie się języka, ale przede wszystkim jako edukacja poprzez język, w której jest on środkiem komunikacji i instrumentem myślenia. Istotą czytania jest tutaj zrozumienie przez dziecko czytanych przez siebie treści, w których ujmuje się całe jednostki językowe, by następnie przechodzić kolejno do ich poszczególnych elementów.
Pedagogika Marii Montessori
Pedagogika ta opracowana w latach 30 tych XX w. zakłada, że jednym z najważniejszych czynników wpływających na prawidłowy rozwój dziecka jest
dobrze zorganizowane otoczenie. Może ono wspomagać w pełni harmonijny rozwój osobowości dziecka - sprawia, że czuje się ono szczęśliwe i radosne; szybko i chętnie się uczy. Respektuje kolejne fazy zainteresowań, związane z rozwojem dziecka. Wszystkie materiały są uporządkowane tematycznie i łatwo dostępne - umieszczone w zasięgu ręki dziecka. Nauczyciel jest pośrednikiem pomiędzy otoczeniem i dzieckiem, pomaga dziecku samodzielnie odkrywać rzeczywistość.
Angielski dla dzieci licencjonowaną metodą Helen Doron
Powyższe metody nauczania zostały wprowadzone w ramach projektu współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Budżetu Państwa w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007 - 2013.